MILYEN ÉTELEK LEGYENEK A TÁNYÉRUNKON?  

GYÜMÖLCS

 

Például: alma

Magas C-vitamin és élelmi rost forrás. Gyümölcssav és vitamintartalma igen magasnak mondható, továbbá több, mint 20 féle ásványi anyagot is tartalmaz. Megtalálható még az almában kalcium, foszfor, vas, magnézium, nátrium, kálium, kálcium, A-vitamin, B-komplex vitamin és kevés C-vitamin is.

Továbbá az alma:

koleszterinszint-csökkentő hatású,

méregtelenítő hatású,

segíti a veseműködést,

csökkenti a vesekő kialakulásának esélyét,

a köszvény ellen is felveheti a harcot.

 

SOVÁNY FEHÉRJE

 

Például: 

Gomba

Lencse

Csicseriborsó

Bab (mindenféle)

Tofu

Darált szója

Hal Tengeri ételek

Tojás    

Csirke

Pulyka

Alacsony zsírtartalmú és nem édesített

Sajt

Joghurt 

Tej

ZÖLDSÉGEK

 

Például: 

Saláta, spenót, rukkola

(zöldszínű zöldségek)

Petrezselyem, koriander

(fűszernövények)

Zeller, kapor, kínai kel

Káposzta, fodros kel

Uborka, paprika

Paradicsom, sárgarépa

Kelbimbó, brokkoli

Karfiol

Spárga, okra (Bámia)

Cékla, retek

Zöldborsó

Oliva

Avokadó

Hagyma, fokhagyma

LASSAN FELSZÍVÓDÓ SZÉNHIDRÁTOK

 

Például: 

Zab, rozs, árpa, búza

Rizs (barna)

Hajdina

Burgonya

Édesburgonya

Zellergyökér

Tök

Kukorica

Quinoa (rizsparéj)

Bulgur

Tészta

Kenyér

A teljes kiőrlésű termékek a helyes

választás, de azokból csak a bio

terméket válasszuk!

HOZZ LÉTRE A BARÁTAIDDAL EGY WELLNESS KLUBOT!

 

Nagyszerű lehetőség új emberek megismerésére, a közös mozgásra, egészséges ételek kóstolására, a Wellness-szel, és táplálkozással kapcsolatos tapasztalatok megosztására, és szórakozásra! A tapasztalatok azt mutatják, hogy közösségben jelentősen eredményesebbek lehetünk egészségünkkel kapcsolatos céljaink elérésében.

A kép forrása: carolina-attwood az unsplash-ról

         ISMERD MEG MILYEN ÖSSZETEVŐKKEL TALÁLKOZHATSZ AZ ITALPOROKBAN

 

 

Tejsavó fehérje

 

Teljesértékű fehérjeforrás.

„ A fehérjeporok közül a tejsavóból készülteknek van a legmagasabb biológiai értékük (BV), azaz legjobb a hasznosulásuk, felszívódásuk. Minél magasabb ez az érték, annál több aminosav és nitrogén hasznosul a fehérjéből. A tejsavófehérje biológiai értéke 106-159, a második legmagasabb értékkel a tojásfehérje rendelkezik (100), míg a növényi fehérjék biológiai értéke jóval alacsonyabb, a szójafehérjéé például 74.[9] „ Forrás: hu.wikipedia.org/

 

 

Borsófehérje

Természetesen laktózmentes. 

B1, B2, és C vitamint (20 mg/100 g) tartalmaz. Szénhidrát tartalma is jelentős. Kalóriaértéke megközelíti a burgonyáét, fehérjetartalma pedig kb. háromszor annyi.

 

Tojásfehérje 

 

Nagyon értékes fehérje, jól emészthető, rengeteg hasznos anyagot tartalmaz. Értékét mi sem bizonyítja jobban, minthogy az anyatej után a tojás másodikként következik az emberi táplálkozás szempontjából legfontosabb fehérjék sorában, a táplálkozási szakemberek közel tökéletesnek tekintik azt. Ha megnézzük, hogy hasznos fehérje és felszívódásszempontjából az élelmiszereket milyen rangsorba állították, ezt kapjuk: 100 pontos az anyatej és a teljes tojás, 93 pontot kap a tehéntej, 86 pontos a hal, 82 a csirke, 76 a szója. Ami szinte nincs is a tojásfehérjében: zsír és szénhidrát.

A tojás teljes fehérjemennyiségének több mint felét (54 százalékát) a 64 Celsius fokon megalvadó, azaz kicsapódó albuminteszi ki. Tartalmaz ovotransferrint, amely fémeket megkötni képes alkotórész, és jelentős biológiai szerepe van a baktériumok szaporodásának gátlásában. Az ovoglobulinoknak pedig baktérium- és vírusölő tulajdonságuk van, védik a tojást a fertőzésektől.

Forrás: hazipatika.com/napi_egeszseg/belgyogyaszat/cikkek

 

A tojás a legjobban hasznosuló fehérjeforrás. Egy egész tojásban - mérettől függően - 6-7 grammfehérje van. A sárgájában sok a foszfor, a cink, a B-vitamin, a kolin és az antioxidáns. Ahhoz képest, hogy mennyire tápláló, a kalóriatartalma viszonylag alacsony. Remek energiaforrás, segíthet izmosodni és fogyni, támogatja az agyműködést, valamint gyulladáscsökkentő hatású. Tehát együk meg bátran az egész tojást - egy 2015-ös kutatás szerint még a koszorúér-betegek számára is biztonságos napi 1 darab elfogyasztása.

Forrás: hazipatika.com/taplalkozas/egeszseg

 

Csipkebogyó


Élelmi rostok és C-vitamin természetes forrása.

Hatóanyagai:  A-, B1-, B2-, és K-vitamin található benne, de legfontosabb hatóanyaga a természetes C-vitamin. A C-vitamin részt vesz az oxidációs folyamatok szabályozásában, erősíti a vérerek falát, szilárdítja a kötőszövetet, fokozza a szervezet védekezőképességét, ellenállását a fertőzésekkel, betegségekkel szemben. Megelőzésként segíti a csontok erősödését, szilárdságát és a csontképződést.

 

Cukorrépa rost 


Élelmi rostokban gazdag és természetesen gluténmentes. Kiváló forrásai a könnyen emészthető rostoknak – pektineknek.

 

 

 

ISMERkedj A WELLNES PACK     VITAMIN ÉS ÁSVÁNYI ANYAG ÖSSZETEVŐIvel

 


 

Fekete áfonya

 

Bogyója gyümölcssavakat, cukrot, pektint, cseranyagot, vitaminokat, flavonoidokat (főleg antociánokat), arbutint, sok vasat, A-, D- és C-vitamint tartalmaz.

 

Astaxanthin

 

Svédország szigetvilágában gyakran előforduló mikroalgákból nyert antioxidáns hatású kivonat.  "Az astaxanthin egy karotinoid, egy természetes pigmentanyag, mely a Haematococcus Pluvialis nevű algában található meg. Többek között ettől rózsaszín a lazac."

Az algát kiszárítják, porrá zúzzák és kapszulákba töltik. A pigment egy erős antioxidáns, mely széles hatáskörrel bír, az UV védelemtől a szabadgyökök elleni harcig. Segít az izomláz leküzdésében is, annyira hatékony, hogy az élsportolók is használják, hogy gyorsabban fejlődjenek.

Serkenti a kollagén termelődést, csökkenti a ráncokat és hidratálja a bőrt, hogy rugalmasabbá váljon. Az astaxanthin zsírban oldódik és legjobb, ha étkezés közben vesszük be. A hatásfok növeléséhez akár halolajjal is érdemes együtt fogyasztani /Forrás: hu.oriflame.com, Åke Lignell, az Astareal vezető kutatója és fejlesztője/

 

Omega 3

 

Ezekben az ételekben található: Zsíros halak (makréla, pisztráng, lazac), lenmag, dió, Omega-3 táplálék-kiegészítő.

Az Oriflame Omega 3-zsírsavtartalmú étrend-kiegészítője fenntartható forrásból származó, EPA (eikozapentaénsav) és DHA (dokozahexaénsav) zsírsavakat tartalmazó halolajjal. Egy havi adag. Adagolása: 2 kapszula naponta.

 

 Ahogyan vitaminokat sem, úgy Omega-3 zsírsavat sem képes előállítani az emberi szervezet, így az étkezések során vagy táplálék-kiegészítő formájában szükséges magunkhoz venni.

 

„A 18 szénatomos alfa-linolénsav esetén nem mutatták ki a DHA-t és EPA-t jellemző szív- és érrendszeri pozitív hatásokat. Ugyanakkor számos olyan termék van a piacon, amelyet omega-3 tartalmára hivatkozva egészségre jótékony hatásúként reklámoznak, de csak alfa-linolénsavat (ALA) tartalmaznak, DHA-t vagy EPA-t nem. Ezek a termékek általában nagyobb mennyiségben tartalmaznak növényi zsírokat, amelyeket a szervezetnek kell átalakítania DHA-vá, így kevésbé tekinthetők hatásosnak. A DHA-t és az EPA-t a tengerekben élő mikroalgák állítják elő. Ezeket a halak elfogyasztják és felhalmozzák szervezetükben.

Az omega-3 zsírsavak segíthetnek a bőr egészségének megőrzésében, illetve a különböző bőrproblémák leküzdésében (pl. ekcéma). Csecsemőkorban az omega-3 fontos szerepet tölt be a normális szellemi fejlődés elősegítésében. Az omega-3 minden életkorban alkalmazható immunerősítőként, ugyanakkor segít a jó memória megőrzésében is. Depresszió esetén természetes segítség lehet, mert kutatók bizonyították, hogy az omega-3 zsírsavak hiánya az agy működésében zavarokat okozhat, csökkentheti a stresszhelyzetek kezelésére irányuló képességet.Klinikai vizsgálatok bizonyították, hogy az omega-3 zsírsav enyhíti a rheumatoid arthritis tüneteit, a betegséget azonban nem gyógyítja. Emellett csökkenti a magas vérnyomást, véd a makuladegenerációtól és csökkenti a menstruációs fájdalmakat. Az omega-3 zsírsavak ajánlottnál kevesebb bevitele növeli a demencia és az Alzheimer-kór kialakulásának esélyét.” 

(Forrás: hu.wikipedia.org/wiki/Omega-3/ )

 

multivitamin nőknek, és külön férfiaknak 

 

A Multivitamin és ásványi anyagok étrend-kiegészítő formulája 12 féle vitamint és 10 fajta ásványi anyagot tartalmaz. 

 

gallery/1200_wellness_shake forrassal

A fenti képek forrása: pixabay.com

ILYEN EGY WELLNESS REGGELI: 1pohár shake, a tasakban multivitamin, omega-3, és antioxidáns. 

Italporokkal készített receptek 

CSOKOLÁDÉ VULKÁN

GYÖMBÉRES KAROTTA KRÉMLEVES CSIRKE HÚSGOLYÓKKAL

MÁKOS GUBA KICSIT MÁSKÉNT

ZÖLDBORSÓ FŐZELÉK SNIDLINGES PULYKAFASÍRTTAL

A linkről a 'vissza nyíllal' térhetsz vissza a webhelyemre